lottenaarbeneden.reismee.nl

De eerste week

Dag lief thuisfront!

Eindelijk heb ik eventjes de tijd om een verhaaltje te schrijven. Ik ben net wakker geworden in het huis van mijn gastgezin, hele lieve (en rijke)mensen, het huis is echt heeeel gaaf. Het is nu al bijna een week geleden dat we stonden te huilen op Schiphol en ik zou vertrekken. Gelukkig waren de meiden en begleiders die meegingen met de groepsreis erg aardig en was het gelijk een gezellige boel. De reis zelf was wat minder; we hadden maar 1,5 uur om over te stappen in China en door de sneeuw in Nederland (heeel de winter niet gesneeuwd en dan precies de dag dat we gingen vliegen wel ) hadden we de overstap gemist, waardoor we 12 uur later pas weer konden vliegen. Uiteindelijk na een lange reis zijn we donderdagochtend heelhuids aangekomen in Sydney en werden we naar het hostel gebracht. Daar moest iedereen zich snel omkleden, want we moesten naar het centrum toe om daar Nicole te ontmoeten, een Nederlandse vrouw die in Sydney bij SmartAuPairs werkt. Zij gaf ons een presentatie over wat we een beetje konden verwachten van het au pair leven. Na die presentatie zijn we door de stad gaan lopen naar Darling bridge. Hierna hebben we wat gegeten en zijn we weer terug gegaan naar het hostel, want iedereen was erg moe door de jetlag.

De volgende dag was iedereen al om 6:30 wakker (hartjejetlag) en gingen we al vroeg naar het centrum toe voor een EHBO cursus voor kinderen. Nadat deze voorbij was zijn we met Nicole naar de Harbour brigde en Opera house gegaan, toen besefte iedereen zich pas echt waar we waren. We zijn over de brug gelopen en zijn daarna nog wat gaan drinken op een chique dakterras dat uitkeek over de haven. Het was een echte Sydney-dag .

De volgende dag was Australië dag, de dag waarop de Australiërs de oprichting van hun land vieren. Op deze dag hebben we een wandeling gedaan van Coogee beach naar Bondi beach met 28 graden. Ik lieg eigenlijk als ik zeg dat we de wandeling echt gedaan hebben, want we hebben halverwege de bus gepakt . Toen we aankwamen bij Bondi hebben we daar nog wat geluncht en gedronken en zijn we weer terug gegaan naar het hostel om lekker op het strand te gaan liggen en te zwemmen. Er staan in elk park en strand een aantal bbq's van de gemeente, wat betekent dat iedereen die gewoon kan gebruiken, dit hebben we die avond gedaan, op Australië dag typisch Australisch ge-bbq'd. Na de bbq zijn we richting het centrum gegaan om naar het vuurwerk te kijken, maar helaas waren we te laat en hebben we maar een paar seconden ervan gezien, het was wel heel erg mooi! Nadat we een beetje in het centrum hadden rondgelopen zijn we weer teruggegaan naar het hostel. Een deel ging slapen en een deel ging naar een bar toe, jullie mogen raden bij welk deel ik hoorde .

De laatste dag van Sydney, zondag, hebben we besloten om een stranddagje te houden. De MAC zat onder het hostel, dus we hadden er maar gelijk een MAC picknick van gemaakt (papa en mama kijk maar niet op mn rekening hoeveel geld er naar de MAC is gegaan ). Aan het einde van de dag afscheid genomen van iedereen, want die avond vloog ik naar Melbourne naar het gastgezin. Hier ben ik dus veilig aankomen en vandaag hebben ze een welkomstlunch georganiseerd . Ik zal me dus maar eens snel gaan aankleden.. Heel spannend, want het echte avontuur gaat nu pas beginnen!

(Foto's kunnen jullie zien onder het kopje 'Foto's', ik heb ook nog filmpjes gemaakt, maar dat lukt me niet om die te uploaden.. Als het wel gelukt is staan ze onder het kopje 'Video's').

Reacties

Reacties

Yvonne

Klinkt goed Lotte, tot nu toe al helemaal leuk

dide

lit ouwe
facking vet
just little jealous
xxxx

elly

Lees net dat t 1 maart ook carnaval in melbourne is. Dat wordt gezellig daar!
Geniet ervan!

Johan

Thuis gewoon gezegd dat je gaat "werken" in Australië...
Geniet zoveel je kan

Carolien

Leuk om te lezen Lotte! Klinkt allemaal goed en gezellig. Met deze verhalen op zijn "Lotte's"? ben je toch een beetje dichtbij?

Jet

Ahhh fijn om te lezen dat het goed gaat daar Lotte! ?

Monique

Wauw gaaf, Lotte! Heel veel plezier en succes daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!