lottenaarbeneden.reismee.nl

De tweede week

Dag lief thuisfront,

Ben ik weer! Ik ga proberen dit wekelijks te doen, maar waarschijnlijk zal het om de paar weken worden, dus verwacht maar niet teveel De welkomstlunch vorige week zondag was in een echt Chinees restaurant, met eten zoals kippenpoten.. Verrassend genoeg was het best lekker (niet de kippenpoten want die durfde ik niet te eten). De volgende dag moesten de ouders gewoon werken en ging Alex (de jongste van 3) naar de opvang dus gingen Aurika (de oude au pair), Maddie (de oudste van 5) en ik naar een shopping centrum om daar de dag levend door te komen met 35 graden.

Op donderdag had ik met een aantal Nederlandse meisjes afgesproken om wat te gaan doen, we gingen naar Brighton beach waar ze van die gekleurde huisjes hebben en daarna zijn we naar St. Kilda gegaan om daar te lunchen en in de botanische tuinen te liggen. Waren erg gezellige meiden, maar helaas gingen ze een paar dagen later weer verder reizen.

Op vrijdag was er een meet & greet voor au pairs in Melbourne, dus daar was ik heen gegaan. Jammer genoeg waren er niet zulke hele leuke meiden (1/3 was sociaal ongemakkelijk), maar er zaten wel een paar leuke meiden bij om mee om te gaan gelukkig Er was ook een Nederlands meisje die ik al ken van de groepsreis naar Sydney, dus na de meet & greet zijn we naar de botanische tuinen gegaan van Melbourne en hebben we daar wat rondgelopen (echt heeel mooi). Op zaterdag zijn datzelfde meisje (Romana) en ik naar St. Kilda beach gegaan en hebben we daar lekker op het strand gelegen en op een terrasje gezeten.

Op zondag gingen we weer naar hetzelfde Chinese restaurant. Deze keer met ook de opa en oma en een oom, omdat het Chinees nieuwjaar was van 4 op 5 feb. Er zijn echt kei veel Chinese/Aziatische mensen hier, dus het Chinese nieuwjaar is best wel een dingetje. In de tram wordt soms zelfs iets omgeroepen in het Engels en daarna in het Chinees

Op maandag had ik 's ochtends twee uur rijles om gewend te raken aan het links rijden, wat gelukkig best goed ging! Heb nog niet in mn eigen auto (ja ze hebben serieus een eigen auto voor mij) gereden, maar dat ga ik vanavond doen, dus ben zeeer benieuwd hoe dat gaat verlopen. Na die rijles ben ik nog eventjes de stad in geweest om daar een ander Nederlands meisje van de trip naar Sydney te meeten en nog een meisje uit Zweden.

Vanochtend begon mn werkweek pas echt, maar gelukkig is het nog een beetje inwerken. De ouders laten me zien hoe het moet en wat ik allemaal moet doen etc., dus dat is echt heel fijn. Toen we Alex naar haar klaslokaal brachten, gaf ze me voordat we weggingen en knuffel en zei ze "I like you", dat was het beste moment van de dag Daarstraks heb ik nog ergens wat gebruncht met twee andere meisjes die in de buurt wonen, dus gelukkig vermaak ik me hier wel!!

Reacties

Reacties

Anita

Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt en niet elke week ja dat kan ik begrijpen met zo n drukke agenda . Hihiihi Zo een eigen auto wat een luxe Lotte . Succes met de eerste echte werkweek met je kindjes en met het links rijden. Zie al uit naar het volgende verhaal. Groetekus

Jet

Lekker Lotte! volop.aan het ontdekken. zoals echte chinees ?. Het klinkt best relaxed daar. het au pair gezin lijkt me lief. en 2/3 sociale meiden moet genoeg zijn om bet weekend door te komen ;-). geniet ervan mate.

Tante Miranda

Gelukkig ben jij sociaal gemakkelijk.
Take care

elly

Wat leuk om te lezen. Lijkt wel vakantie. Lekker on the beach en lunchen.
Fijn dat t goed gaat. Succes!

Johan

Je wordt al Lotte "Bauer" genoemd ? ! En nog de beste wensen ?
Naast al het eten, feesten en autorijden mooi om te lezen dat je op maandag de kinderen wegbrengt en deze op vrijdag weer ophaalt.
Goed bezig!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!