lottenaarbeneden.reismee.nl

De eerste maand

Dag lief thuisfront,

ben ik weer! 22 januari lijkt als gisteren dat we stonden te huilen op Schiphol, en nu ben ik hier gewoon al een maand. De tijd gaat zo snel, heeel gek. Gelukkig ben ik al best gewend aan alles hier en voel ik me ook goed (al begin ik jullie wel steeds meer te missen, maar zou natuurlijk gek zijn als ik dat niet deed). Sinds mn vorige verhaaltje heb ik een beetje de routine te pakken gekregen, dus ik zal jullie even vertellen hoe mijn standaard week eruit ziet:

Maandag: in de ochtend vrij (lekker uitslapen) en de vaatwasser in- en uitruimen. Dan moet ik rond 14:20 weg om de kindjes van school op te halen om 14:45. Daarna moet ik zorgen dat Maddie piano en cello gaat oefenen (dat gaat niet altijd even soepel). Rond half 6 begin ik met koken (als de ouders nog niet thuis zijn) en om 19:30 ben ik klaar met "werken".

Dinsdag: om 7:00 opstaan om de kindjes naar school te brengen (de ochtenden vind ik wel het moeilijkst, want dan zijn ze niet de makkelijkste helaas). Als ik ze heb afgezet op school heb ik vrij tot 14:20 om ze weer op te halen. Vaak doe ik gelijk als ik thuis ben weer de vaatwasser in- en uitruimen, en ook was ik de kleren van de kindjes (tot nu toe nog niks verkleurd of gekrompen dus dat gaat goed). Daarna haal ik ze weer op van school en is de middag eigenlijk hetzelfde als maandag. Een aantal dinsdagen moet ik ook 's avonds oppassen (wat ook best lastig is, want ze willen natuurlijk papa en mama).

Woensdag: weer naar school brengen en ophalen en vaatwasser uit- en inruimen, de middag is weer hetzelfde als maandag .

Donderdag: ik moet ze dan weer naar school brengen, maar niet ophalen. Ik heb dan dus eigenlijk heel de middag vrij tot ongeveer 16:30. Ook was ik de lakens elke week op donderdag. Dan om 19:30 ben ik weer klaar.

Vrijdag: dit is hetzelfde als donderdag, maar soms moet ik ze wel ophalen en dan Maddie naar taples brengen (die meid doet echt veel buitenschoolse dingen)

Op zaterdag en zondag ben ik lekker vrij

In de tijden dat ik vrij heb ga ik vaak wat leuks doen met mensen (vooral met Romana en Marian, twee Nederlandse meisjes die ook mee waren met de Sydney trip) en ik ga elke dag (behalve in het weekend uiteraard, dat word me wat te gek) naar de fitness Erg benieuwd hoelang ik dat vol ga houden.

De afgelopen maand heb ik veel geluncht en koffie gedronken, ben ik een aantal keer naar het strand geweest en heb ik pannenkoeken voor ze gemaakt ("dit zijn de beste pannenkoeken van de wereld"), en ben ik naar "opera in the park" geweest met de familie en hun oma en oom. Ook kwam een vriendin (Maartje) van de Sydney reis die in Brisbane zit hierheen gevlogen, wat heeel leuk was. We zijn met een dagtour meegegaan naar de Grampians (een natuurpark), was erg mooi maar ook heeeeeel erg warm. Ondertussen heb ik ook mijn vakantie naar Tasmanië geboekt!

Helaas is er ook wat minder leuks, sinds ik hier slaap werd ik bijna elke nacht gebeten door muggen (dachten we), nu blijkt dat het bedwantsen zijn die waarschijnlijk vanuit het hostel in Sydney in mn bagage hier zijn gekomen.. De vader heeft zondag heel mn kamer vergiftigd en al mn kleren zijn op 60 graden gewassen, dus hopelijk zijn ze dood.

Om af te sluiten met een leuk nieuwtje: ik heb de kindjes "houdoe" en "joejoe" geleerd en ga ervoor zorgen dat ze die blijven onthouden totdat ik hier weg ben. Even een goede Brabantse opvoeding geven!

Reacties

Reacties

Tante Miranda

Wow. Huismoeder, geen luizenmoeder maar wantsenmoeder. Leuk je te volgen. Het Houdoe filmpje was hilarisch.
Pas goed op jezelf. X

Omi

Wat verhaal . Gaat goed houwen zo

Johan

Goed bezig Lotte?
Misschien inmiddels tijd om de ouders ook eens in te plannen.
In het kader van meer strand en op stap!!

Yvonne

All I wants in Melbourne is youhoehoe.
Klinkt allemaal super, behalve die vaatwasser in en uitruimen dan. En de wantsen.

Jet

ah... na die zonnige tetras en wildparkfotos is het goed te lezen dat er daar ook gewoon gewerkt moet worden. Eem beetje dan... anders zouden we maar jaloers worden.
ik hoop dat je bedje inmiddels weer heerlijk jeukvrij is.

Anita

Ha die Lotte
Mooi dagprogramma hoor en ja logisch dat de kids in eerste instantie Papa en mama willen . Ff de grenzen opzoeken van jou . voor je het weet de rollen omgedraaid. Want je bent ook hun bff. Leuk dat je alweer een vakantie geboekt hebt . Nu heb je de kans !! Ook gezellig dat je in weekend met die andere meiden dingen kunt ondernemen. Hopelijk is ondertussen al dat ongedierte uit je kamer verdwenen . Nou weekend staat voor de deur vel plezier bij alles wat je gaat doen . Tut gauw weer . Alaaafffffffff

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!