lottenaarbeneden.reismee.nl

De vierde en vijfde maand

Dag lief thuisfront,

ben ik weer! Hoog tijd om weer eens op een rijtje te zetten wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen tijd

Het leukste was de Great Ocean Road, dit is een weg die van Melbourne langs de kust richting Adelaide loopt en een hele mooie omgeving heeft. Samen met twee Duitse meisjes (Lea en Kaeline) zijn we een weekend die route gaan rijden en hebben we onder andere de Twaalf Apostelen gezien wat heeel mooi was. Verdere hoogtepunten zijn dat ik naar een Australian Football game ben gegaan (heeele leuke sfeer en een heeeeeeeeeeeeeel fanatiek publiek) en koningsnacht heb gevierd (ein-de-lijk weer eventjes Nederlandse muziek met uitgaan).

Ook heb ik nu een Australische vriendin gemaakt Ze werkt in de sportschool waar ik heen ga en we hebben altijd een gezellig klein gesprekje, dus ik dacht "even stoer doen en vragen of ze keer koffie wil drinken" en dat wilde ze! Nu zie ik haar bijna wekelijks en is het heel leuk om onze werelden te vergelijken (zij vindt het bijvoorbeeld heel gaaf dat ik uit Europa kom, maar ik vind dat zij hier vandaan komt natuurlijk veeel beter).

Het minst leuke van de afgelopen tijd is dat we een gaslek hadden. Hierdoor hadden we geen douche, gas om op te koken of verwarming.. Dit heeft "maar" een week geduurd, dus nu is alles gelukkig opgelost en staat de verwarming lekker hoog. Het is hier nu namelijk winter sinds 1 juni en dat merk je wel.. 13 graden is de gemiddelde temperatuur, dat is wel een beetje jammer, maar het is nog altijd warmer dan onze winters, dus ik mag niet klagen. We (Romana, Marian en ik) zijn er achter gekomen dat Australiërs echt watjes zijn; ze trekken bij het kleinste hoestje alle vitamines en medicijnen uit de kast en zeggen dat het vriest als het 13 graden is. Mensen in de winter in Nederland, die hebben het pas koud!

Verder gaat het nog steeds goed met de kindjes, het lag gelukkig niet alleen aan de vakantie dat ze zo lief deden Ik heb ze fan gemaakt van k3! We zingen elke dag oya lélé en de hippie shake en als ik een dagje moet oppassen kijken we een k3 musical (dit ismijn trotste prestatie als au pair zijnde) Ik merk wel dat 6 maanden lang genoeg is om hier als au pair te zijn. Het is hartstikke leuk, maar als ik langer zou blijven zou het alleen maar minder leuk worden. Ze hebben trouwens een nieuwe au pair gevonden! Een Zweeds meisje. Ik heb al contact met haar gehad en ze lijkt me heel aardig (ik ga haar alleen niet meer ontmoeten, want mijn laatste werkdag is 2 Augustus en zij komt 3 of 4 Augustus).

De tijd vliegt echt voorbij, ik ga nu mijn vijfde maand in Ik kan niet wachten totdat papa mama Meike en Dide hier zijn en ik kan gaan reizen, maar ik geniet nu het nog kan nog met volle teugen van Melbourne en de meisjes

De volgende keer dat jullie van me horen ga ik mijn zesde en laatste maand als au pair in...

Dikke kus

Reacties

Reacties

Carolien

Leuk weer wat te horen Lotte! De tijd gaat zeker heel snel, voor je het weet kun je de van Loontjes weer omarmen ?
Maar voor ons duurt het nog even denk ik. Volgens mij heb je het reizen goed te pakken.
Klinkt allemaal heel goed, zoveel nieuwe plaatsen en mensen die je leert kennen. Geniet r nog maar van! We zijn trots op je! ?

Oma wat een leuk verhaal Lotte.

Mooi mag wat mij betreft meer .....

Johan

Wat een ontdekkingsreis voor je ( op elk vlak!).
En mooi dat er ook een "inburgeringscursus" bij inbegrepen is….
Wel jammer dat je de K3 concerten mist, ze toeren nu door Nederland?!
't Gaat goed maar ook snel, over een maand hereniging met gezin, op reis (en op zoek naar 'n huis ?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!